לא מטביעים ספינה שלמה בגלל מלח אחד

אין ספק כמה שכואב וקשה, אבל מה שקורה כרגע זה פשוט הטבעה כואבת של ספינה שלמה על כל יושביה, לספינה, למי שלא הבין, קוראים מדינת ישראל.

אני חלילה לא קורא להפיכה או התנגדות למשטרנו, אני ממש לא מקבל את ההרס והאלימות שנוצר עקב המצב וההפגנות.

אבל לגמרי איבדנו שליטה.

כן צריך לשמור על סולידריות ולמנוע הדבקות, כן זה לא מתגמל כמו הרגשה של להציל מישהו, כי במקרה כזה אתה באמת מרגיש תחושה של עוצמה וסיפוק, לעומת זאת כשאנחנו שומרים על הכללים אנחנו יוצרים מניעה, ללא ספק זה פחות סקסי ולא מתגמל אבל בשורה התחתונה זה שווה ערך להצלת חיי אדם.

לכן בראש ובראשונה שאתם מתנהגים כמו אזרחים למופת, שומרים על הכללים (2 מטר, מסיכה על הפרצוף…..) אתם מונעים ( = מצילים ) חיי אדם, זו צריכה להיות אותה ההתחושה.

אבל בין זה לבין לסגור שוב את המשק זה כבר משהו אחר.

תבינו, זה שווה ערך לכך שיש לנו כל שנה 500 הרוגים בכביש, אז אם כך בוא נעשה סגר ולא ננהג, נוריד את הרכבים מהכביש…. לא אפשרי, לא הגיוני, לא ריאלי.

הסגר עושה המון נזקים ומוות, כן מוות, נפשי ואמיתי לאנשים, מקרי האלימות במשפחה עלו במאות אחוזים (!!), חרדות, דיכאון, גירושים, פשיטות רגל ועוד פשיטות רגל.

אני באמת מודה לאל שאני לא שומע על גל של התאבדויות אבל לפי איך שזה נראה כרגע זה לא רחוק…

כרגע עלות הקורונה לציבור עברה כבר את 150 מליארד שקל (!!) למי שרוצה קצת פורפורציה, תקציב מדינת ישראל לשנה עומד על 400 מליארד, כלומר חצי מהתקציב הושקע עד כה על הקורונה והיד עוד נטויה..

למי שעוד לא הבין, אנחנו הדור הצעיר נצטרך לשלם את זה… פלוס ריבית…

העצוב הוא שזה תקף בכל העולם, כל העולם במשבר כלכלי כך שגם אין לנו ממי ללוות כספים כרגע.

שימו לב אני לא אומר יאלה בואו נפתח את המשק ויהיה מה שיהיה, כי מה שיהיה זה קריסה של מערכת הבריאות כמו בכמה מדינות שחשבו בצורה הזו ואכלו בראש מהר מאוד.

אבל חייבים לתת לכלכלה לעבוד, לתת למסעדות להיות פתוחות עם רווחים וחיטוי בין שולחן לשולחן, ים פתוח, לימודים בקבוצות קטנות ושאר עסקים חיוניים אחרים.

כל זה צריך להעשות תוך כדי שמירה והקפדה על הכללים, לעודד ולתמוך את האנשים שכן מקפידים על הכללים ו"לפרק" את הצורה למי שלא עומד בכללים, להגביר אכיפה, ויחד עם זאת גם שאנחנו נעיר אחד לשני, שימו מסיכות!

לסיום, ממשלה יקרה בקשה אחת לי אליך, כרואה חשבון שצריך לענות לשאלות של לקוחותיי, תנו לנו תוכנית מסודרת, מאורגנת והכי חשוב ברורה ופרקטית על המהלכים, על המענקים/ הלוואות ועל דרכי קבלתן, תנו לנו טיפה וודאות בתוך האוקינוס של אי הוודאות הזה שאנחנו נמצאים בו.

הבעיה שהכל סיסמאות שאף אחד לא יודע מה קורה ומתי זה יקרה. בבקשה תנו שקיפות, תמנעו אתם את ההתאבדות הבאה.